Skuteczność Menadżerska

Celem szkolenia jest podniesienie poziomu wiedzy dla grupy docelowej-
przedsiębiorców i pracowników na stanowiskach kierowniczych, mających zająć stanowiska kierownicze w zakresie menadżerstwa. 
Będzie posiadał wiedzę na temat nowoczesnych metod i technik w tym zakresie.

Program Ramowy:

  1. Wstęp
  2. Wprowadzenie do tematu szkolenia– Skuteczność Menadżerska
  3. Rozwiązywanie konfliktów – Podejmowanie działań mających na celu rozwiązanie destruktywnego konfliktu interpersonalnego przy uwzględnieniu kosztów korzyść zarówno każdej z stron zaangażowanych w konflikt jak i całej organizacji.
  4. Podejmowanie decyzji– Zdolność rozpoznania i zidentyfikowania istoty sytuacji decyzyjnej, alternatywnych możliwości rozwiązania trafnego wyboru w oparciu o przyjęte kryteria decyzyjne.
  5. Orientacja na cel- Zdolność i chęć przejmowania odpowiedzialność i kontroli nad osiąganiem celów i rezultatów przedsiębiorstwa. Antycypuje i określa problemy w realizacji celów i osiąganiu rezultatów
  6. Radzenie sobie ze stresem– właściwy dobór technik i metod pozwalających na redukcję nadmiernego napięcia psychicznego i fizycznego wynikającego z odczuwanego stresu.
  7. Rozwiązywanie problemów– Przewidywanie potencjalnych i identyfikowanie istniejących problemów w działalności przedsiębiorstwa oraz wypracowanie skutecznych rozwiązań pozwalających na ich eliminację.            

Uczestnik po zakończonym szkoleniu zdobędzie niezbędną wiedzę z zakresu zarządzania efektywnością przedsiębiorstwa:

  • Potrafi zintegrować działania operacyjne z potrzebami i strategią organizacji.
  • Planuje i przeznacza zasoby w tym zasoby personalne na osiągnięcie wymagających celów.
  • Minimalizuje ryzyko osiągania założonych celów i rezultatów, poprzez podjęcie odpowiednich działań wyprzedzających
  • Zna zasady doskonalenia przedsiębiorstwa
  • Umie stosować techniki analizy problemów.
  • Potrafi  monitorować skuteczność rozwiązań wprowadzonych w celu likwidacji problemu.
  • Zna techniki podejmowania decyzji
  • Ma wiedzę dotyczącą ograniczeń procesu podejmowania decyzji oraz błędów podejmowania decyzji
  • Wie jakie można zastosować aktywne i pasywne metody radzenia sobie ze stresem w trakcie wykonywania pracy
  • Wie jakie znaczenie ma zdrowe odżywianie, sen i aktywność fizyczna dla radzenia sobie ze stresem
  • Kształtuje miejsce pracy minimalizując ryzyko nadmiernego stresu
  • Potrafi delegować zadania zgodnie z kompetencjami pracowników
  • Umie przekonać ludzi, że jest sprawnym i skutecznym menadżerem
  • Zna podstawowe taktyki wywierania wpływu
  • Ma wiedzę na temat sposobów analizy własnego potencjału – mocnych i słabych stron
  • Wie jak tworzyć etyczne sposoby budowania relacji z interesariuszami
  • Będzie posiadał umiejętność samokształcenia się, rozumiał znaczenie efektywnego zarządzania oraz potrafił prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy związane z wykonaniem zawodu