CZYM JEST STORYTELLING ?
Jest to budowanie więzi między klientem a marką za pomocą opowieści.
Jest to jedna z najskuteczniejszych technik w marketingu.
Wciąż wiele marek pomimo to nie potrafi tego w odpowiedni sposób wykorzystać. W tym szkoleniu dowiedzą się Państwo co to dokładnie jest storytelling oraz dlaczego warto snuć ciekawe opowieści.

” W przeciwieństwie do reklamy, porywającej opowieści znacznie trudniej się oprzeć. Po pierwsze dlatego, że coraz bardziej tracimy zaufanie do „atakujących” nas na każdym kroku reklam. Po drugie zaś, opowieścią możemy się dzielić, przenosić ją w grono naszych znajomych, czy rodziny, dzięki czemu uzyskujemy poczucie ingerencji w nią samą. Na koniec, dzięki historii orientujemy się w obowiązujących trendach, potrafimy w mgnieniu oka rozpoznać, co jest kluczowe dla danego produktu, czy marki. Przede wszystkim chodzi o odwołanie do potrzeb i pragnień odbiorcy. W odróżnieniu od czystych liczb, czy twardo przedstawionych faktów, opowieść bazuje na emocjach i wyobraźni użytkowników za pośrednictwem obrazów, przez co zostaje ona zakotwiczona w ich pamięci. Historia inspiruje i motywuje do działania, to właśnie ona wyróżnia dany produkt spośród mnóstwa innych konkurencyjnych odpowiedników.
Eryk Mistewicz
Program szkolenia:
Moduł 1.
Kiedy doświadczyliśmy storytelingu w sprzedaży?
Kiedy słucham historii opowiadanych przez handlowców to lubię/nie lubię…
Cechy charakterystyczne dobrej opowieści sprzedażowej
Opowieść o Fordzie i inne przykłady legendarnych historii ze świata sprzedaży
Mój wzorzec sprzedawcy kaznodziei
Wpływ storytellingu sprzedażowego na efektywność handlowca
Kiedy historie działają na Klientów a kiedy nie? Przykłady negatywne.
Autodiagnoza – moje predyspozycje do opowiadania historii
Moduł 2.
Wywieranie wpływu poprzez stortellling w sprzedaży
Jak działa mózg podczas opowiadania historii
Co w historii pobudza środki emocji ?
Neurobiologiczne fakty potwierdzające skuteczność storytellingu.
Reguły zapamiętywania zaimplementowane w opowiadanej historii.
Geneza opowiadania historii na przestrzeni dziejów.
Nasze naturalne predyspozycje do opowiadania historii.
Jak i kiedy wpleść historie w klasyczne etapy sprzedaży?
Moduł 3.
Perswazyjna rola storytellingu w sprzedaży
AIDA – struktura perswazyjnego konstruowania historii sprzedażowych.
Dostosowanie historii do sytuacji i wrażliwości Klienta
Jak uzyskać efekt „Wow” poprzez opowiadanie historii
Zasady storytellingu wg Jonah Sachs, Nick Morgan, Lisa Bloom
Po czym poznamy, że historia „zadziałała”.
Przykłady znanych historii sprzedażowych ze świata biznesu.
Moduł 4.
Gdzie szukać odpowiednich historii sprzedażowych?
Poszukiwanie inspirujących przypadków
Tworzenie własnej skrzynki narzędziowej – historie na różne okazje.
Cel i efekt jaki chcemy uzyskać swoją historią.
Checklista czynności niezbędnych w przygotowaniu adekwatnej historii
Źródła inspiracji i przykładów opowieści sprzedażowych?
Kiedy i gdzie, dla kogo i jaka historia? Dopasowanie do sytuacji.
Moduł 5.
Schemat narracyjny w storytellingu
Zastosowanie monomitu w historii – przykłady, wady i zalety
Bohater w podróży – kluczowe zasady stosowania monomitu w opowieści
Puenta – jak uzyskać efekt zaskoczenia?
Na czym polega skuteczny scenariusz opowiadanych historii? Czas trwania szkolenia:
Moduł 6.
Zastosowanie storytellingu w rozmowie sprzedażowej 14 h
Koło sprzedaży i dopasowanie historii do danego etapu.
Przykłady historii skutecznych na początkowym etapie sprzedaży.
Wciągająca historia zamiast prezentacji oferty.
Jak radzić sobie z obiekcjami poprzez opowieści, anegdoty.
Historie wspierające finalizację w sprzedaży.
Przykłady znanych mówców ze świata sprzedaży.
Cechy i kompetencje handlowca jako storytellera.
Moduł 7.
Nasze historie sprzedażowe – warsztat
Przygotowanie historii przez uczestników w oparciu poznane zasady
Prezentacja – rejestracja kamerą
Feedback