Zakaz konkurencji, tajemnica przedsiębiorstwa...

Co jest celem szkolenia?
Celem szkolenia jest podniesienie poziomu wiedzy dla grupy docelowej – przedsiębiorców i ich pracowników profesjonalnie zajmujących się świadczeniem usług rachunkowo-księgowo-kadrowych w zakresie prawa powszechnie obowiązującego oraz procedur dotyczących uprawnień i obowiązków związanych z zawarciem umowy o zakazie konkurencji, uprawnień i obowiązków związanych z obowiązywaniem tajemnic przedsiębiorstwa, klauzuli o zachowaniu poufności. W wyniku przeprowadzonego szkolenia uczestnik nabędzie wiedzę i wypracuje praktyczne rozwiązania w zakresie umów o zakazie konkurencji, dowie się czym jest tajemnica przedsiębiorstwa, jakie inne tajemnice prawnie chronione przewidują powszechnie obowiązujące akty prawne, czym jest klauzula o zachowaniu poufności,jakie są uprawnienia i obowiązki pracodawcy/zleceniodawcy/zamawiającego, pracownika/zleceniobiorcy/wykonawcy. 

 

6200 zł

cena szkolenia

Szkolenie odbędzie się za:

Dni
Godzin
Minut
Sekund

MOŻLIFOŚĆ DOFINANSOWANIA

BUR

Grupa docelowa

Pracownicy i właściciele przedsiębiorstw wykonujących usługi rachunkowo-księgowo-kadrowe.

Adres realizacji usługi

Cele Biznesowe

Celem szkolenia jest podniesienie poziomu wiedzy dla grupy docelowej - przedsiębiorców i ich pracowników profesjonalnie zajmujących się świadczeniem usług rachunkowo-księgowo-kadrowych w zakresie prawa powszechnie obowiązującego.

Kontakt

email: [email protected]
tel: (+48) 797 747 077
tel: (+48) 509 652 643

Dodatkowe informacje

Znajdziesz tu więcej informacji na temat tego szkolenia

Informacje o usłudze
Sposób dofinansowania
Wsparcie dla przedsiębiorców i ich pracowników
Minimalna liczba uczestników
1
Maksymalna liczba uczestników
5
Liczba godzin usługi
16
Podstawa uzyskania wpisu do świadczenia usługi
Certyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) – w zakresie usług szkoleniowych
Ramowy program usługi

I. Zapoznanie się uczestnikami i planem szkolenia.

Rozpoznanie jakie branże reprezentują uczestnicy,

Rozpoznanie dotychczasowych praktyk w zakresie formułowania umów o zakazie konkurencji i klauzul o zachowaniu poufności,

Rozpoznanie dotychczasowych praktyk w zakresie przestrzegania przepisów Kodeksu postępowania karnego,

Kodeksu karnego,

Kodeksu cywilnego,

Kodeksu postępowania cywilnego i Kodeksu pracy, w zakresie umów i zakazie konkurencji,

Rozeznanie jaki poziom wiedzy reprezentują uczestnicy,

II. Zapoznanie się z planem szkolenia

III. Czym jest umowa o zakazie konkurencji.

Podstawy prawne;

Definicje i pojęcia jakie obowiązują w przepisach,

Możliwość umownej regulacji stosunków wynikających z zakazu konkurencji,

IV. Klasyfikacja tajemnic prawem chronionych,

Źródła i definicje tajemnic prawem chronionych,

Szczególna rola tajemnicy przedsiębiorstwa,

Możliwość bezpośredniego zastosowania przepisów ustawowych przy normowaniu stosunku pracy/zlecenia/dzie
 
V. Czym jest klauzula o zachowaniu poufności

Obowiązki i uprawnienia pracodawcy/zleceniodawcy/zamawiającego,

Obowiązki i uprawnienia pracownika/zleceniobiorcy/wykonawcy

VI. Konsekwencje nie stosowania się do zakazu konkurencji, nie przestrzegania tajemnicy przedsiębiorstwa oraz klauzul o zachowaniu poufności.

Odpowiedzialność cywilna

Odpowiedzialność karna

Odpowiedzialność dyscyplinarna

Odpowiedzialność administracyjna

Kontrole Utrata wiarygodności na rynku i wizerunek medialny;

VII. Warsztaty w zakresie formułowania umów o zakazie konkurencji oraz klauzul o zachowaniu poufności.

XIII. Omówienie aktualnej linii orzeczniczej sądów powszechnych,

Sądu Najwyższego oraz Trybunału Konstytucyjnego

IX. Podsumowanie.

Ugruntowanie wiedzy;

Pytania uczestników;

Test kompetencyjny;

Efekty uczenia się
Celem szkolenia jest podniesienie poziomu wiedzy dla grupy docelowej – przedsiębiorców i ich pracowników profesjonalnie zajmujących się świadczeniem usług rachunkowo-księgowo-kadrowych w zakresie prawa powszechnie obowiązującego oraz procedur dotyczących uprawnień i obowiązków związanych z zawarciem umowy o zakazie konkurencji, uprawnień i obowiązków związanych z obowiązywaniem tajemnic przedsiębiorstwa, klauzuli o zachowaniu poufności. W wyniku przeprowadzonego szkolenia uczestnik nabędzie wiedzę i wypracuje praktyczne rozwiązania w zakresie umów o zakazie konkurencji, dowie się czym jest tajemnica przedsiębiorstwa, jakie inne tajemnice prawnie chronione przewidują powszechnie obowiązujące akty prawne, czym jest klauzula o zachowaniu poufności, jakie są uprawnienia i obowiązki pracodawcy/zleceniodawcy/zamawiającego, pracownika/zleceniobiorcy/wykonawcy . Pozna sankcje karne i administracyjne, cywilne i dyscyplinarne. Dowie się jakie są konsekwencje nie stosowania się do zakazu konkurencji, nie przestrzegania tajemnicy przedsiębiorstwa oraz klauzul o zachowaniu poufności. Omówione zostaną zarówno uprawnienia, jak i obowiązki wynikające z treści przepisów powszechnie obowiązujących, jak i możliwe do zastosowania zastrzeżenia umowne dot. zakazu konkurencji, tajemnicy przedsiębiorstwa i innych tajemnic chronionych, klauzul o zachowaniu bezpieczeństwa, a także odpowiedzialność karna, administracyjna, cywilna i dyscyplinarna związana z łamaniem zakazu i klauzul. Na szkoleniu poruszony zostanie również temat aktualnej linii orzeczniczej sądów powszechnych, Sądu Najwyższego oraz Trybunału Konstytucyjnego, związanej z omawianymi zagadnieniami. Uczestnik pozna podstawy prawne, definicje i pojęcia jakie obowiązują w przepisach. Zrozumie aktualne przepisy z zakresu zakazu konkurencji, tajemnicy przedsiębiorstwa. Będzie posiadał podstawowe umiejętności organizacyjne pozwalające na planowanie i realizację zadań związanych z wdrożeniem wiedzy na temat zakazu konkurencji , tajemnicy przedsiębiorstwa obowiązujących przepisów a obsługą klienta. Będzie posiadał umiejętności samokształcenia się, będzie rozumiał znaczenie komunikacji interpersonalnej oraz będzie potrafił prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy związane z wykonywaniem zawodu. 
Informacje o materiałach

Brak informacji

Prowadzący zajęć

Adrian Zawisza

Ochrona danych osobowych, Prawo autorskie, Prawo handlowe, Prawo IT i nowych technologii ,Zakaz konkurencji,
Od lipca 2018 roku – własna działalność gospodarcza, Kancelaria Radcy Prawnego Od stycznia 2015 roku do lutego 2018 roku – aplikant radcowski w Kancelarii Radców Prawnych i Adwokatów Od maja 2009 roku do grudnia 2014 roku – pracownik jednego z największych banków w Polsce, m.in. Departament Prawny, Wielomiesięczne praktyki w kancelariach położonych na terenie Śląska – w różnym czasie

wyższe – prawo uprawnienia – radca prawny

Doświadczenie w świadczeniu tego typu usług: Przeszkolonych kilkudziesięciu pracowników w przedsiębiorstwach, w których wdrażano procedury ochrony danych osobowych. Wdrożenie procedur ochrony danych osobowych w kilkunastu przedsiębiorstwach – różne branże: hotele, biura rachunkowe, siłownia, firmy produkcyjne, biura nieruchomości, firmy z branży IT, przedszkola.

Zapisz się na szkolenie