Efektywne Zarządzanie Przedsiębiorstwem
Celem usługi jest podniesienie poziomu wiedzy oraz zdobycie nowych kompetencji przedsiębiorców i pracowników na stanowiskach kierowniczych oraz mających zająć stanowiska kierownicze.
Uczestnik po zakończeniu szkolenia zdobędzie niezbędną wiedzę na temat zarządzania przedsiębiorstwem. Posiądzie wiedzę na temat nowoczesnych metod i technik w tym zakresie. Nauczy się określać cele i priorytety.
Ramowy program usługi:
- Wstęp
- Wprowadzenie do tematu szkolenia– Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Prowadzenie działalności gospodarczej– W zakresie prowadzenia ewidencji, rozliczanie oraz wypełnianie innych obowiązków wynikających z regulacji prawnych.
- Zarządzanie jakością – Zarządzania jakością to takie czynności kierownicze, które w ramach wewnętrznego systemu organizacji koncentrują się na ustalaniu celów i polityki jakości, środowiska pracy, kompetencji, zadań i odpowiedzialności oraz urzeczywistnianiu ich.
- Zarządzanie finansami– Realizacja założonych celów finansowych organizacji. Oparcie się na orientacji biznesowej oraz dobrym rozumieniu kwestii ekonomicznych
- Zarządzanie procesami – Określanie, kontrolowanie, koordynowanie i udoskonalanie procesów. Dążenie do usprawnienia funkcjonujących procesów, systemów, rozwiązań w ramach organizacji.
- Zarządzanie zmianą– Zdolność do zarządzania procesami zmian w przedsiębiorstwie.
Obejmuje znajomość zasad i technik zarządzania zmianą oraz prawidłowego przeprowadzania procesu zmiany. - Zarządzanie wiedzą– Pozyskiwanie, gromadzenie, poszerzanie, wykorzystywanie, dzielenie się i zapobieganie utracie wiedzy cennej z punktu widzenia funkcjonowania, rozwoju i wzrostu efektywności przedsiębiorstwa
- Zarządzanie relacjami z klientami – Jest to proces pozyskiwania, gromadzenia oraz przetwarzania i wykorzystania w celach marketingowych informacji na temat klientów, jak również podejmowania działań w celu zbudowania i utrzymania długoterminowych relacji z klientami.
Po zakończeniu szkolenia uczestnik umie/potrafi:
- Wie jakie działania należy podjąć, żeby założyć/zawiesić/zamknąć rozpocząć działalność gospodarczą. Wie jakie działania należy podjąć, żeby założyć/zawiesić/zamknąć rozpocząć działalność gospodarczą
Zna różne formy prawne prowadzenia działalności i wie z jakimi korzyściami o ograniczeniami są związane
Wie jakie obowiązki ciążą na pracodawcy w przypadku zatrudnienia pracowników.
Zna podstawowe pojęcia związane z zarządzaniem jakością.
Potrafi przeprowadzić audyt wewnętrzny w firmie
Zna strukturę bilansu i rachunku wyników, wie jakie informacje są zawarte w tych dokumentach
Zna podstawowe pojęcia związane z zarządzaniem procesowym.
Na podstawie wyników kontroli potrafi zaproponować i wdrożyć zmiany w procesach tego wymagających.
Zna zasady i narzędzia zarządzania zmianą w przedsiębiorstwie
Dba o efektywność procesu zmian, uwzględniając stronę kosztów i korzyści
Potrafi zidentyfikować źródła oporu wobec zmian w przedsiębiorstwie i zaprojektować działania służące jego przezwyciężeniu
Zna metody gromadzenia i wykorzystywania wiedzy w organizacji.
Zna korzyści, jakie wynikają z wdrożenia koncepcji zarządzania relacjami z klientami
Wskazuje związek pomiędzy strategią generalną przedsiębiorstwa i strategią marketingową
Zna narzędzia marketingowe nastawione na kształtowanie relacji z klientem