Skuteczność Menadżerska
Celem szkolenia jest podniesienie poziomu wiedzy dla grupy docelowej-
przedsiębiorców i pracowników na stanowiskach kierowniczych, mających zająć stanowiska kierownicze w zakresie menadżerstwa.
Będzie posiadał wiedzę na temat nowoczesnych metod i technik w tym zakresie.
Program Ramowy:
- Wstęp
- Wprowadzenie do tematu szkolenia– Skuteczność Menadżerska
- Rozwiązywanie konfliktów – Podejmowanie działań mających na celu rozwiązanie destruktywnego konfliktu interpersonalnego przy uwzględnieniu kosztów korzyść zarówno każdej z stron zaangażowanych w konflikt jak i całej organizacji.
- Podejmowanie decyzji– Zdolność rozpoznania i zidentyfikowania istoty sytuacji decyzyjnej, alternatywnych możliwości rozwiązania trafnego wyboru w oparciu o przyjęte kryteria decyzyjne.
- Orientacja na cel- Zdolność i chęć przejmowania odpowiedzialność i kontroli nad osiąganiem celów i rezultatów przedsiębiorstwa. Antycypuje i określa problemy w realizacji celów i osiąganiu rezultatów
- Radzenie sobie ze stresem– właściwy dobór technik i metod pozwalających na redukcję nadmiernego napięcia psychicznego i fizycznego wynikającego z odczuwanego stresu.
- Rozwiązywanie problemów– Przewidywanie potencjalnych i identyfikowanie istniejących problemów w działalności przedsiębiorstwa oraz wypracowanie skutecznych rozwiązań pozwalających na ich eliminację.
Uczestnik po zakończonym szkoleniu zdobędzie niezbędną wiedzę z zakresu zarządzania efektywnością przedsiębiorstwa:
- Potrafi zintegrować działania operacyjne z potrzebami i strategią organizacji.
- Planuje i przeznacza zasoby w tym zasoby personalne na osiągnięcie wymagających celów.
- Minimalizuje ryzyko osiągania założonych celów i rezultatów, poprzez podjęcie odpowiednich działań wyprzedzających
- Zna zasady doskonalenia przedsiębiorstwa
- Umie stosować techniki analizy problemów.
- Potrafi monitorować skuteczność rozwiązań wprowadzonych w celu likwidacji problemu.
- Zna techniki podejmowania decyzji
- Ma wiedzę dotyczącą ograniczeń procesu podejmowania decyzji oraz błędów podejmowania decyzji
- Wie jakie można zastosować aktywne i pasywne metody radzenia sobie ze stresem w trakcie wykonywania pracy
- Wie jakie znaczenie ma zdrowe odżywianie, sen i aktywność fizyczna dla radzenia sobie ze stresem
- Kształtuje miejsce pracy minimalizując ryzyko nadmiernego stresu
- Potrafi delegować zadania zgodnie z kompetencjami pracowników
- Umie przekonać ludzi, że jest sprawnym i skutecznym menadżerem
- Zna podstawowe taktyki wywierania wpływu
- Ma wiedzę na temat sposobów analizy własnego potencjału – mocnych i słabych stron
- Wie jak tworzyć etyczne sposoby budowania relacji z interesariuszami
- Będzie posiadał umiejętność samokształcenia się, rozumiał znaczenie efektywnego zarządzania oraz potrafił prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy związane z wykonaniem zawodu