TIK W PRACY DYDAKTYCZNEJ

TECHNOLOGIE INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNE W PRACY DYDAKTYCZNEJ

Wiek XXI jest okresem ogromnych przemian kulturowych, cywilizacyjnych a przede wszystkim technologicznych, które nie ominęły także szkół. Obok elementów tradycyjnego nauczania pojawiło się innowacyjne podejście do sposobu przekazywania i prezentowania informacji. Tradycyjne metody w konfrontacji z uczniem dorastającym w świecie zdominowanym przez nowoczesne technologie mogą okazać się niewystarczające. Współczesna szkoła dysponuje wieloma narzędziami, które dobrze wykorzystane, pozwalają na uzyskanie lepszych efektów nauczania i uczenia się. Dzisiejszy nauczyciel powinien posiadać umiejętność posługiwania się tymi narzędziami i umiejętnie wykorzystać potencjał nowych technologii w nauczaniu.

tik w szkole

Szkolenie ma zachęcać nauczycieli do częstszego wykorzystania innowacyjnych metod pracy z uczniem, w szczególności angażujących narzędzia technologii informacyjno-komunikacyjnej. Prawidłowo zaprojektowana lekcja w oparciu o szerokie zastosowanie komputera i Internetu w procesie dydaktycznym umożliwia nie tylko osiągnięcie założonych celów edukacyjnych ale także rozwija kompetencje informacyjne uczniów niezbędne do efektywnego funkcjonowania w społeczeństwie.

Efektem ukończonego szkolenia jest nabycie umiejętności:

  • Posługiwania się nowoczesnymi metodami komunikacji,
  • Obsługi urządzeń cyfrowych takich jak tablica interaktywna czy projektor multimedialny,
  • Wyszukiwania i gromadzenia materiałów cyfrowych i aplikacji dydaktycznych,
  • Posługiwania się nowymi metodami kształcenia z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych,
  • Bezpiecznego poruszania się w cyberprzestrzeni,
  • Wykorzystywania zasobów dydaktycznych dostępnych w Internecie,
  • Podstaw obsługi i funkcjonowania szkolnej sieci komputerowej.

LICZBA GODZIN SZKOLENIA

  • Zalecana liczba godzin szkoleniowych – 60

[sp_easyaccordion id=”1084″]