Orientacja Strategiczna
Celem szkolenia jest podniesienie poziomu wiedzy przedsiębiorców i pracowników na stanowiskach kierowniczych, osób mających zająć stanowiska kierownicze w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi.
Uczestnik po zakończeniu szkolenia zdobędzie niezbędną wiedzę na temat zarządzania przedsiębiorstwem. Posiądzie wiedzę na temat nowoczesnych metod i technik w tym zakresie. Nauczy się określać cele i priorytety. Będzie posiadał wiedze na temat analizy strategicznej. Nauczy się kształtować wizerunek swój i firmy. Zdobędzie wiedzę na temat przedsiębiorczości oraz innowacyjności.
Ramowy program usługi
1. Wstęp
2. Wprowadzenie do tematu szkolenia-orientacja strategiczna
3. Określenie celów i priorytetów – zdolność formułowania, planowania, organizowania i kontrolowania celów własnych, pracowników oraz całego przedsiębiorstwa
4. Analiza strategiczna- zdolność do określania strategii przedsiębiorstwa w oparciu o analizę otoczenia oraz wnętrza organizacji z wykorzystaniem narzędzi analizy strategicznej.
5. Kształtowanie wizerunku
6. Przedsiębiorczość – Zdolność zidentyfikowania i zrozumienia zróżnicowanych (w tym nowych i zmiennych) potrzeb klientów oraz podjęcia działań służących ich zaspokojeniu z korzyścią dla przedsiębiorstwa
7. Innowacyjność- Tworzenie i wdrażanie nowatorskich rozwiązań z zakresu produktów i usług oferowanych przez przedsiębiorstwo, procesów jak i w obszarze zarządzania w celu rozwoju organizacji i osiągnięcia przez nią przewagi konkurencyjnej.
Po ukończeniu szkolenia ucnnnbnvnzestnik będzie wiedział jak:
– przygotowywać harmonogramy działania oraz określać czas realizacji poszczególnych zadań
– planować działania bieżące
– określać priorytety realizacji poszczególnych zadań i projektów
– sformułować misję strategiczną przedsiębiorstwa
– zidentyfikować i dobrać źródła informacji i danych potrzebnych do dokonania analizy strategicznej
– kształtować wizerunek pracodawcy.
– stosować techniki marketingowe.
– uwzględnia wpływ otoczenia, zmian technologicznych i społecznych na kreowanie nowych potrzeb
– podejmować skalkulowane ryzyko w celu osiągnięcia korzyści biznesowych
– analizować koszty i zyski wprowadzanych innowacji.
– prowadzić analizy otoczenia firmy oraz aktualnych i przewidywanych potrzeb konsumentów.
– tworzyć w organizacji warunki sprzyjające tworzeniu innowacyjnych rozwiązań.
– zachęcać pracowników do zgłaszania propozycji usprawnień i inspirować ich do kreatywności